AB „Telia Lietuva“ susijungimas ir pasiskirstymas užsienio šalyse
Savarankiškas darbas
Turinys
ĮVADAS 3
1. Įmonės gyvavimo ciklas 4
1.1 .„Lietuvos telekomas“ ir „Teo“ 4
1.2 .„Omnitel“ 5
1.3 .„Telia“ 5
2. Susijungimo priežastys 7
2.1. Konkurentų atsakas 8
3. Telia skirtingose rinkose 9
3.1. Tarptautinės rinkodaros komplekso elementai 9
3.2. Lietuva 10
3.3. Estija 11
3.4. Latvija 12
3.5. Švedija 13
4. „Telia“ statistika 15
IŠVADOS 17
LITERATŪRA 18
ĮVADAS
Aktualumas. „Verslas – tai aktyvi žmonių veikla, siekianti gauti pelną.“ Kiekvieno žmogaus,
kuris kuria verslą, tikslas yra realizuoti savo idėją ir pasiekti pelno. Sėkmė versle priklauso nuo
teisingos ir pagrįstos verslo veiklos strategijos. Kiekviename versle pasitaiko kliūčių, nesėkmių ar
įvairių pokyčių, todėl yra stengiamasi išvengti rizikos ar iki mažiausio lygio ją sumažinti. Vienas iš
esminių pokyčių, kuris turi didžiulę svarbą įmonei, tai – verslo susijungimas.
„Verslo susijungimas – tai firmų, veiklos sferų ar ūkio šakų susijungimas, kurios sukuria naują
didesnę firmą, veikia masto ekonomijos efektas.“(1) Masto ekonomija - gamybos sąnaudų mažinimas
vienam vienetui didinant gamybos ar pardavimo pajėgumus.(3) Susijungus organizacijoms, gali kilti
techninių, organizacinių bei socialinių problemų: gali kisti techninė bazė, organizavimo forma bei
valdymo stilius. Didelė problema ta, kad neretai tokioje situacijoje atleidžiami darbuotojai iš tų
pareigybių, kurios dubliuojasi abiejose bendrovėse. (2) Ne mažesnė problema – naujos ir senos darbo
veiklų valdymo kultūros suderinimas. Todėl stabilizavimo etapas užtrunka ilgai ir baigiasi sėkmingai
tik suderinus senos ir naujos kultūros stipriąsias puses. Šiuo atveju, susijungimo procesas gali paveikti
ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio šalyse esančias „Telia“ įmones.
Šią temą pasirinkau todėl, nes įdomu sužinoti, kaip šis susijungimas paveikė įmonės veiklą,
tarptautinę rinkodarą bei socialines medijas.
Tyrimo objektas: „Telia Lietuva“ susijungimas ir tarptautinės socialinės medijos.
Darbo tikslas: Išanalizuoti „Telia Lietuva“ istoriją, susijungimo priežastis bei tarptautinius
ryšius.
Darbo uždaviniai tikslui pasiekti:
1. Aptarti įmonės gyvavimo ciklą.
2. Išanalizuoti susijungimo priežastis.
3. Aptarti „Telia“ tarptautinėse rinkose.
4. Pateikti statistiką.
Tyrimo metodai:
1. Dokumento turinio analizė.
2. Literatūros sisteminė ir lyginamoji analizė.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!