AB „SWEDBANK“ GRUPĖS SOCIALIAI ATSAKINGA VEIKLA
Verslo etikos ir socialinės atsakomybės projektas
TURINYS
ĮVADAS 3
1. ATSAKINGA ĮMONIŲ VEIKLA 4
2. AKCINĖS BENDROVĖS „SWEDBANK“ GRUPĖS PRISTATYMAS 7
2.1. Įmonės AB „Swedbank“ siekiai 7
2.2. Įmonės AB „Swedbank“ veiklos apibūdinimas 9
3. AKCINĖS BENDROVĖS „SWEDBANK“ GRUPĖS SOCIALIAI
ATSAKINGA VEIKLA 11
3.1. Įmonės AB „Swedbank“ socialinė atsakomybė darbuotojams 11
3.2. Įmonės AB „Swedbank“ socialinė atsakomybė klientams 13
3.3. Įmonės AB „Swedbank“ socialinė atsakomybė visuomenei 15
3.4. Įmonės AB „Swedbank“ socialinė atsakomybė aplinkosaugai 16
IŠVADOS 19
LITERATŪRA 20
ĮVADAS
Šiomis dienomis labai daug žmonių naudojasi banko paslaugomis. Taip pat vis daugiau yra
girdima apie finansinius sunkumus, su kuriais susiduriama. Remiantis socialinės atsakomybės
principais, priimti sprendimai dažniausiai įmonei kainuoja brangiau, jeigu vertinamas trumpalaikis
finansinis efektas, tačiau įmonė, kuri organizuoja socialiai atsakingą verslą, turi kuo džiaugtis.
Pasak Archie Carroll, socialinė atsakomybė nereiškia, kad įmonės negali būti pelningesnės už tas,
kurios yra mažiau atsakingos. Socialinė atsakomybė reikalauja iš organizacijų suderinti gaunamą
naudą ir tos naudos pasiekimo būdus [1].
Su visu tuo glaudžiai yra susiję bankai, vienas jų, tai – AB „Swedbank“. Darbe pasirinkta
aptarti AB „Swedbank“ grupės veiklą, norint išsiaiškinti, ar įmonė veikia socialiai atsakingai.
Darbo tikslas: Atskleisti AB „Swedbank“ grupės socialinę atsakomybę.
Darbo objektas: AB „Swedbank“ grupės socialinė atsakomybė.
Darbo uždaviniai:
1. Atskleisti įmonių socialinės atsakomybės teorinius aspektus.
2. Išsiaiškinti AB „Swedbank“ grupės siekius bei apibūdinti įmonės veiklą.
3. Išnagrinėti AB „Swedbank“ grupės socialinę atsakomybę darbuotojams, klientams,
visuomenei ir aplinkosaugai.
Darbo metodai: mokslinės literatūros ir kitų šaltinių analizė.
1. ATSAKINGA ĮMONIŲ VEIKLA
Įmonių socialinė atsakomybė (ĮSA) suprantama ir apibrėžiama įvairiai. Tai – verslo
vykdymas atsižvelgiant į socialinius, aplinkosaugos ir skaidrumo aspektus daugiau, nei to paprastai
reikalauja teisės aktai. Įmonių socialinės atsakomybės kritikai linkę ĮSA pristatyti kaip priešpriešą:
arba pelno siekimas, arba visuomenės poreikiai. Tokiame kontekste atsakymas, ką rinktis, tarsi
atrodo daugiau nei aiškus. Vis dėlto ĮSA nėra pasirinkimų „žaidimas“, jos esmė – tai trijų aspektų
suderinimas versle: ekonominio, socialinio ir aplinkosauginio, kuriant vertę ne tik pačiam verslui,
bet ir bendrą vertę verslui-visuomenei-aplinkai. ĮSA nesiekia sumažinti ar paneigti pelno siekimo
tikslo, bet akcentuoja pelno siekimą atsakingai. Jei Vakarų Europoje ši koncepcija atsirado
paskatinta vartotojų judėjimų, kritiškos žiniasklaidos ir visuomenės spaudimo verslui, Lietuvos
verslą ĮSA pasiekė pirmiausia per užsienio investuotojus. Kai kurie investuotojai, tikėdami ĮSA
teikiama nauda ir siekdami sumažinti reputacijos riziką renkantis naujus partnerius ar tiekėjus
Lietuvoje, tarp kitų reikalavimų kelia ir socialinio atsakingumo reikalavimus. Tai ypač aktualu tapo
po nesenos finansų / ekonomikos krizės, kurios priežastimis neretai įvardijamas ir verslo
neatsakingumas. Kai kurios valstybės, pvz., JAV, ėmėsi griežtesnio reguliavimo siekdamos išvengti
neatsakingos veiklos atvejų finansų rinkose ateityje [1;2].
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!