AB „Apranga“ finansinės veiklos analizė
Santrauka
Temos aktualumas. Finansinė analizė yra labai svarbi verslo dalis, padedanti nustatyti
įmonės veiklos finansinius rezultatus, numatyti kokia įmonės padėtis rinkoje, įvertinti galimas
ateities perspektyvas. Analizė – daiktų, procesų bei reiškinių skirstymas į sudedamąsias dalis, jų
pagrindinių požymių išskyrimas. Analizės metu surinkta informacija padeda įvertinti ar priimti
valdymo sprendimai pasiteisino, taip pat pagrįsti ateityje planuojamus įgyvendinti sprendimus.
Įmonės finansine būkle privalo domėtis tiek įmonės savininkai, tiek žiniasklaida ir valdžios
institucijos. Kiekvienas verslininkas siekdamas išlikti rinkoje susiduria su konkurencija ir nėra
tikras ar jo įmonės teikiamos paslaugos ir ateityje bus paklausios. Svarbu mokėti įvertinti
atsirandančią riziką, kitu atveju įmonė gali patirti bankrotą. Todėl įmonės finansinė būklė turi būti
nuolat stebima ir vertinama finansinių rodiklių kaita.
Darbo objektas - Įmonės AB „Apranga“ 2012 – 2013 metų finansinės veiklos rezultatai.
Darbo tikslas - Atlikti AB ,,Apranga“ finansinę analizę 2012 – 2013 metais.
Pirmoje darbo dalyje aprašyta akcinės bendrovės „Apranga“ veiklos charakteristika,
apibūdinta pagrindinė įmonės veikla, nurodyti įmonės savininkai ir akcininkai. Antroje dalyje
atlikta įmonės santykinė finansinė analizė.
Finansinės analizės rezultatai leido padaryti tokias pagrindines išvadas: Įmonė sėkmingai
veikia drabužių prekybos rinkoje, užima lyderiaujančias pozicijas Baltijos šalyse. Įmonėje ypatingas
dėmesys skiriamas ir nuosavų prekių ženklų gamybai ir plėtrai, akcinis kapitalas priklauso trims
užsienio kompanijoms. Atlikta AB „Apranga“ santykinė finansinė analizė. Apskaičiavus rodiklius
matome, kad įmonė gali sėkmingai įvykdyti trumpalaikius įsipareigojimus, įmonė turi gerą turto
likvidumo lygį. Matome, kad 2013m. įmonės likvidumas nežymiai sumažėjo, nes išaugo
trumpalaikis turtas ir atsargos, taip pat įmonės sąskaitoje nežymiai sumažėjo turimas grynųjų pinigų
kiekis. Įmonės veikla sėkminga, grynasis pelningumas išaugo daugiau nei 2%, padidėjo įmonės
grynasis pelnas. . Įmonės veiklos pelnas viršija mokamų palūkanų sumą, todėl įmonė lengvai
įvykdys visus įsipareigojimus. Įvertinus atsargas, matome, kad sumažėjo atsargų sukuriamų
apyvartų skaičius. Taip pat įmonės akcijų vertė išaugo daugiau nei 13%.
Turinys
Santrauka 2
Įvadas 4
1. AB „Apranga“ veiklos charakteristika 5
2. Santykinė finansinė analizė 6
2.1. Likvidumo rodikliai 6
2.2. Pelningumo rodikliai 8
2.3. Struktūriniai rodikliai 10
2.4. Turto valdymo rodikliai 12
2.5. Rinkos vertės rodikliai 14
Išvados 17
Naudota literatūra 18
Priedai 19
Įvadas
Finansinė analizė yra labai svarbi verslo dalis, padedanti nustatyti įmonės veiklos
finansinius rezultatus, numatyti kokia įmonės padėtis rinkoje, įvertinti galimas ateities
perspektyvas. Analizė – daiktų, procesų bei reiškinių skirstymas į sudedamąsias dalis, jų
pagrindinių požymių išskyrimas. Analizės metu surinkta informacija padeda įvertinti ar priimti
valdymo sprendimai pasiteisino, taip pat pagrįsti ateityje planuojamus įgyvendinti sprendimus.
Įmonės finansine būkle privalo domėtis tiek įmonės savininkai, tiek žiniasklaida ir valdžios
institucijos. Kiekvienas verslininkas siekdamas išlikti rinkoje susiduria su konkurencija ir nėra
tikras ar jo įmonės teikiamos paslaugos ir ateityje bus paklausios. Svarbu mokėti įvertinti
atsirandančią riziką, kitu atveju įmonė gali patirti bankrotą. Todėl įmonės finansinė būklė turi būti
nuolat stebima ir vertinama finansinių rodiklių kaita.
Darbo objektas – Įmonės AB „Apranga“ 2012 – 2013 metų finansinės veiklos rezultatai.
Tikslas – Atlikti AB ,,Apranga“ finansinę analizę 2012 – 2013 metais.
Darbo uždaviniai:
1. Aprašyti įmonės AB ,,Apranga“ veiklos charakteristiką.
2. Apskaičiuoti ir įvertinti nagrinėjamos įmonės santykinius rodiklius.
Darbo metodai:
1. Santykinių rodiklių analizė.
2. Dokumentų analizė.
1. AB „Apranga“ veiklos charakteristika
AB „Apranga“ veikla: Mažmeninė prekyba drabužiais. Įmonės registracijos data: 1993 m.
kovo 1 d. „Aprangos“ grupė – mažmeninės prekybos lyderė Baltijos šalyse. „Aprangos“ grupė
plėtoja nuosavus prekybos tinklus: Apranga, Aprangos galerija, City, Mados linija. Įmonė taip pat
pagal franšizės kontraktus valdo Zara, Hugo Boss, Emporio Armani, Ermenegildo Zegna, Max
Mara, Mango, Bershka, Pull and Bear,...
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!