Ugdymo proceso trukmė – 180 dienų.
Ugdymo(si) priemonės:
Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo bendroji programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu 2022 m. rugpjūčio 24 d. Nr. V-1269;
Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė, Joana Pribušauskaitė, Akvilė Rėklaitytė, Marius Smetona, Saulius Žukas. Kalbinis ugdymas. Vadovėlis 11 klasei.
Vilnius: Baltų lankų vadovėliai, 2023;
Irena Kanišauskaitė, Nijolė Šervenikaitė, Saulius Žukas. Literatūra. Vadovėlis III gimnazijos klasei, I dalis. Vilnius: Baltos lankos Klett, 2024;
Irena Kanišauskaitė, Marius Mikalajūnas, Dalia Satkauskytė, Nijolė Šervenikaitė, Saulius Žukas. Literatūra. Vadovėlis III gimnazijos klasei, II dalis.
Vilnius; Baltos lankos Klett, 2024;
https://www.opiq.lt
https://emokykla.lt/metodine-medziaga
Dalyko tikslas ir uždaviniai
Lietuvių kalbos ir literatūros dalyko tikslas – lavinti mokinio gebėjimą komunikuoti sakytine ir rašytine lietuvių kalba; formuotis kalbinę, kultūrinę,
tautinę ir pilietinę savimonę; pažinti lietuvių ir pasaulio literatūros tradiciją; suprasti ir interpretuoti įvairius grožinės, negrožinės literatūros ir kitų medijų
tekstus; gebėti dalyvauti šiuolaikinės kultūros procesuose.
Pagrindinio ugdymo uždaviniai. Siekdami tikslo, mokiniai:
skaito įvairių laikotarpių ir žanrų lietuvių ir pasaulio grožinės ir negrožinės literatūros bei įvairių medijų kūrinius, atpažįsta juose kultūros epochų,
literatūros krypčių (srovių) ypatumus bei idėjas, supranta lietuvių literatūros ir kultūros raidą;
savarankiškai skaito, nagrinėja grožinės ir negrožinės literatūros bei įvairių medijų kūrinius turinio, struktūros ir raiškos požiūriu, aptaria kūrinių
tarpusavio sąsajas ir santykį su dabartimi; supranta kūrinių daugiareikšmiškumą ir interpretacijų įvairovę;
nagrinėdami literatūros ir medijų kūrinius, lavinasi estetinį skonį, ugdosi etines nuostatas, kalbinę ir kultūrinę tapatybę; diskutuoja, polemizuoja dėl
literatūros ir įvairių medijų kūriniuose reiškiamų idėjų, kuriasi autentišką santykį su skaitomais kūriniais ir geba argumentuotai pagrįsti savo vertinimą;
vertindami įvairių laikotarpių grožinės ir negrožinės literatūros ir įvairių medijų kūrinius, ugdosi kritinį mąstymą; atpažįsta kūriniuose menines
potekstes, netiesiogiai išreikštas nuostatas ar kitus tikslus;
geba įvairiuose šaltiniuose rasti ir atrinkti reikiamą informaciją; etiškai ir atsakingai naudojasi rasta informacija, bendrauja elektroninėje erdvėje;
sklandžia, aiškia, taisyklinga kalba kuria raštu ir žodžiu rišlius, kūrybiškus, problemas išryškinančius įvairaus pobūdžio tekstus, pasirinkdami tinkamą
struktūrą, nuosekliai ir kryptingai plėtodami temą, argumentuotai reikšdami savo požiūrį, tikslingai remdamiesi literatūriniais ir kultūriniais kontekstais;
kūrybiškai atskleidžia literatūros sąsajas (idėjų, temų, motyvų, meninės kalbos) su istorija, kitais menais (muzika, kinu, daile ir pan.); užsiima menine
saviraiška, kurdami įvairių stilių ir žanrų tekstus, naudodamiesi įvairiomis medijomis.
Kompetencijų ugdymas
Įgyvendinant lietuvių kalbos ir literatūros programą ugdomos šios kompetencijos: kultūrinė, pažinimo, komunikavimo, kūrybiškumo, pilietiškumo,
socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos bei skaitmeninė.
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!